Останні дослідження
підтверджують, що дітям з синдромом дефіциту уваги і гіперактивністю
просто необхідно соватися, крутитися, постукувати ногами, розгойдуватися на
стільці ... Фізична активність допомагає їм сконцентруватися. Якщо таких дітей
зупиняти, що зазвичай і роблять дорослі, всі сили у непосидючих зазвичай йдуть
на те щоб володіти собою, подолання
заборони, а не на матеріал уроку або виконання завдання ...
Але що ж робити тим учням, кого такі дії сусіда по
парті відволікають? Ось кілька практичних порад, як допомогти гіперактивній
дитині сконцентруватися, не заважаючи при цьому тим, хто поруч.
1. Стискаємо кулі!
М'які і пружні, з волоссячком або колючками,
антистрес-м'ячики. Можна підібрати кілька варіантів м'яких круглих предметів,
які можна стискати. Можна заповнити кілька щільних повітряних куль крупою,
борошном або тестом для гри Playdough. Підійдуть і невеликі м'ячики з шкарпеток
з рисом або горохом ...
Рада вчителю:
Заздалегідь домовтеся з дитиною, що стискати м'ячик
він буде під партою, щоб не відволікати сусіда.
2. Браслет тобі в руки!
Якщо не кулі, то інший дріб'язок, яку можна тримати
в руці і маніпулювати нею: маленький кубик, браслет (краще з фетровими
намистинами - безшумний). Дерев'яна головоломка або гумові насадки на олівці.
Більше прикладів з фото дивіться тут.
3. Жорстка сторона липучки.
Наклеюємо смугу жорсткої боку липкої стрічки під
партою, так щоб дитина могла до неї торкатися. Або кілька смужок з різних за
текстурою м'яких пилок для нігтів. Звучить дивно, але це працює.
4. Жувальна гумка.
Теж допомагає деяким учням концентруватися. Якщо все
ж у класі на уроках жувати не дозволяють, можна подумати про спеціальних
гумових насадках на олівці і ручки (тепер мені зрозуміло, як ручка у дитини
виявилася покусаній).
5. Малювання.
Малювання каракулей, спонтанне або несвідоме
малювання допомагає добре сконцентруватися і не тільки тим, у кого синдром
дефіциту уваги. Так що квіточки, пики і трикутники можуть послужити добру
службу в класі, особливо, коли вчитель про щось розповідає ...
6. Фонової шум і музика.
Ми звикли до того, що не можна робити домашні
завдання під музику. І дарма. Виявляється, вона допомагає сконцентруватися. У
класі можна на час запропонувати дитині скористатися навушниками (для цього вчитель
повинен бути дуже сучасним і розуміючим, безумовно). Але і це можна зробити
так, щоб не заважати іншим учням. Мої колеги, вчителі англійської мови з різних
країн в Ізраїлі, використовували плеєри з навушниками для аудіювання на уроках:
щоб кожен учень міг працювати індивідуально, в зручному для себе темпі. І це
завдання не для всіх одночасно (поки група перевіряє домашнє завдання,
найактивнішому учню видається плеєр з діалогом, припустимо і завданням вписати
бракуючі фрагменти ...).
А деяким учням допомагає звук маленького водоспаду
...
7. Гумки
Гумки для фітнесу закріплюються на передніх ніжках
стільця, щоб дитина могла їх розтягувати або штовхати ногами.
8. Рухливі стільці
Не можу поки уявити такий в класі, але вдома за
робочим столом дитина може злегка розгойдуватися на обертовому стільці.
Нагадую, це допомагає сконцентруватися тим, кому це зазвичай нелегко дається.
9. «Стоячі» парти.
Я помітила, що діти набагато краще малюють стоячи. Є
можливість легко дотягнутися за всіма фарбами, до будь-якої точки листа ... І
наш син читає стоячи куди краще, ніж сидячи за столом, коли ногам спокою немає
і вони пускаються в танок ... Вже доведено, що такі парти (спеціально
відрегульовані по росту дитини) корисні всім дітям, не тільки гіперактивним.
10. Простір і свобода
Добре б звільнити в кінці класу простір, де діти
можуть порухатися, розтягнутися, повалятися на килимку, потанцювати ...
Нещодавно у нас в школі пройшов перший день знайомств для майбутніх
першокласників. Син розповідав, що спочатку вони за партами шукали своє ім'я
(вчителька заздалегідь написала їм таблички з іменами, і такі ж були закріплені
на партах, потрібно було знайти своє місце). А потім, вже після знайомства, їм
читали розповідь, але вже в куточку для читання, де всі розмістилися на лавочках
(це теж все в класі). Про забуті зарядки для пальчиків і фізкультпаузи теж
варто сспомніть. Вони всім допомагають впоратися з втомою. А гіперактивним
дітям вони потрібні, як повітря, щоб переключитися і скинути «зайві» запаси
енергії.
Комментариев нет:
Отправить комментарий