Вступ до школи - переломний момент
у житті кожної дитини. Початок шкільного навчання кардинальним чином міняє весь
його спосіб життя. Численні «можна», «не можна», «треба», «положено»,
«правильно», «неправильно» лавиною обрушуються на першокласника. Тепер дитина
повинна щодня ходити в школу, систематично і напружено працювати, дотримуватися
режиму дня, підкорятися всіляким нормам і правилам, виконувати вимоги вчителів
та батьків, домагатися гарних результатів у навчанні та інше. До нових правил,
вимог, норм потрібно адаптуватися, звикнути. І частина першокласників достатньо
успішно справляється з цим завданням.
Однак період звикання до нових умов
у дітей нерідко триває декілька місяців, а у деяких розтягується на весь перший
навчальний рік. Аналіз звернень за психологічною допомогою показує, що батьки
регулярно стикаються, наприклад, з такою проблемою, коли дитина з збереженим інтелектом
і нормальним психічним розвитком відмовляється від відвідувань школи,
конфліктує з вчителями, однолітками і пр. Дорослі намагаються вирішити ці
проблеми своїми засобами: змушують дитину вчити уроки, волають до його совісті,
дорікають у відсутності старанності, підвищують рівень вимогливості. Ці
традиційні способи впливу, як правило, не дають значимого ефекту. Насамперед
необхідно розібратися в причинах ускладнень адаптації.
Роздуми про те, як допомогти
батькам і дітям підготуватися до зустрічі з новою для них шкільної ситуацією, і
привели до розробки циклу тренінгів для батьків майбутніх першокласників.
Комментариев нет:
Отправить комментарий