Мета:активізувати емоційну, пізнавальну,
комунікативну, особистісну сфери; навички спiлкyвання, групової взаємодії,
почуття єдності, поваги; розвивати тактильно-кінестетичну чутливість
та емоційно-чуттєвий компонент психіки; сприяти встановленню контакту
довіри; формувати соціальний та мотиваційний компонент психологічної
адаптації.
Матеріал до заняття: набір карток «Креатив» (І частина), пісочниця,
іграшки, предмети, вологі серветки.
Хід заняття
1. Вправа
«Мій емоційний стан/настрій»
Мета: створення
позитивного емоційного настрою.
Вибір
картки із зображенням, яке відповідає емоційному стану, настрою учасника .
Питання: Якій картці у цей час відповідає ваш стан,
настрій?
Чому?
Що необхідно зробити щоб змістити до «позитивного
полюсу»?
2. Вправа
« Мрії мого дитинства»
Мета: формувати навички групової взаємодії та спільної діяльності,
активізуватиуяву і вдосконалювати дрібну моторику. Забезпечення емоційного
комфорту учасників.
Учасникам пропонується
вибрати предмет, який асоціюється з ним в дитинстві із запропонованих та розмістити його в
пісочниці.
Питання : Чому саме цей предмет
обрали?
Що
він для вас символізує?
Які мрії були у вас в дитинстві?
Що символізує місце знаходження предмета?
Чи хотіли б щось змінити або додати?
Інтерпитація:
Для
зручності схематичне зображення пісочного листа ділимо на 3 частини: ліву,
центральну та праву.
Об’єкти, що попадають в ліву частину пісочного
листа символізують процеси, бажання, події, що вже відбулися (прожиті). Це
досвід, що є у людини, взаємовідносини з мамою, в родині, вдома,
емоційно-чуттєву сферу життя.
Центральна
частина - «актуальне сьогодення тут і тепер». Що є важливим, що засмучує, з
чого радіє клієнт.
Права
частина - символізує чоловічі процеси внутрішнього світу. Це майбутнє,
соціальна орієнтація, соціалізація,
образ майбутнього, взаємовідносини з батьком, друзями, співробітниками.
Це можуть бути потенціальні
нереалізовані плани, а також тривоги,
застереження пов’язані з майбутнім.
Окрім
того, умовно ділимо пісочний лист по горизонталі на верхню та нижню частини.
Все,
що буде знаходитись зверху - процеси ірраціональні, фантазійні, образи
майбутнього, сподівань.
Все,
що знаходиться в нижній частині - сфера реальної діяльності, щось зроблене, або
те що втілюється.
Центр - процеси зв’язані з «его»,
тенденція до самоактуалізації. Та фігурка, що першою «намалюється» в пісочниці,
як правило, символізує образ на який йтиме перенос «его» з яким підсвідомо
ідентифікує себе людина.
3. Вправа
«Поле скарбів»
Мета:розвивати тактильно-кінестетичну чутливість та
емоційно-чуттєвий компонент психіки.
Учасникам пропонується
знайти скарб у пісочниці. Заздалегідь в піску заховуються різноманітні предмети
(монети, прикраси, іграшки, камінці)
Коли всі знайшли свій скарб, ведучий просить прокоментувати
свій емоційний стан та те що він знайшов.
Те що знайшли учасники отримують у
подарунок.
4. Прощання
Чи змінився ваш емоційний стан за час тренінгу?
Якщо є бажання можна вибрати іншу карточку з набору
«Креатив» та прокоментувати свій стан.
Що
дізнались, про що замислились?
Комментариев нет:
Отправить комментарий