четверг, 1 марта 2018 г.

Заняття з елементами тренінгу « Мрії мого дитинства»


Мета:активізувати емоційну, пізнавальну, комунікативну, особистісну сфери; навички спiлкyвання, групової взаємодії, почуття єдності, поваги; розвивати  тактильно-кінестетичну чутливість та  емоційно-чуттєвий компонент психіки; сприяти встановленню контакту  довіри; формувати соціальний та мотиваційний компонент психологічної адаптації.

Матеріал до заняття: набір карток «Креатив» (І частина), пісочниця, іграшки, предмети, вологі серветки.
Хід заняття

1.     Вправа «Мій емоційний стан/настрій»

Мета:  створення позитивного емоційного настрою. 
Вибір картки із зображенням, яке відповідає емоційному стану, настрою учасника .
         Питання:  Якій картці у цей час відповідає ваш стан, настрій?
         Чому?
Що необхідно зробити щоб змістити до «позитивного полюсу»?

2.     Вправа « Мрії мого дитинства»
Мета: формувати навички групової взаємодії та спільної діяльності, активізуватиуяву і вдосконалювати дрібну моторику. Забезпечення емоційного комфорту учасників.

Учасникам пропонується вибрати предмет, який асоціюється з ним в дитинстві  із запропонованих та розмістити його в пісочниці.
Питання : Чому саме цей предмет обрали?
         Що він для вас символізує?
Які мрії були у вас в дитинстві?
 Що символізує місце знаходження предмета?
Чи хотіли б щось змінити або додати?

Інтерпитація:
Для зручності схематичне зображення пісочного листа ділимо на 3 частини: ліву, центральну та праву.
 Об’єкти, що попадають в ліву частину пісочного листа символізують процеси, бажання, події, що вже відбулися (прожиті). Це досвід, що є у людини, взаємовідносини з мамою, в родині, вдома, емоційно-чуттєву сферу життя.
Центральна частина - «актуальне сьогодення тут і тепер». Що є важливим, що засмучує, з чого радіє клієнт.
Права частина - символізує чоловічі процеси внутрішнього світу. Це майбутнє, соціальна орієнтація, соціалізація,  образ майбутнього, взаємовідносини з батьком, друзями, співробітниками. Це можуть бути потенціальні  нереалізовані плани, а також тривоги,  застереження пов’язані з майбутнім.
Окрім того, умовно ділимо пісочний лист по горизонталі на верхню та нижню частини.
Все, що буде знаходитись зверху - процеси ірраціональні, фантазійні, образи майбутнього, сподівань.
Все, що знаходиться в нижній частині - сфера реальної діяльності, щось зроблене, або те що втілюється.
Центр - процеси зв’язані з «его», тенденція до самоактуалізації. Та фігурка, що першою «намалюється» в пісочниці, як правило, символізує образ на який йтиме перенос «его» з яким підсвідомо ідентифікує себе людина.

3.     Вправа «Поле скарбів»
Мета:розвивати  тактильно-кінестетичну чутливість та  емоційно-чуттєвий компонент психіки.
Учасникам пропонується знайти скарб у пісочниці. Заздалегідь в піску заховуються різноманітні предмети (монети, прикраси, іграшки, камінці)
Коли всі знайшли свій скарб, ведучий просить прокоментувати свій емоційний стан та те що він знайшов.
Те що знайшли учасники отримують у подарунок.

4.     Прощання
Чи змінився ваш емоційний стан за час тренінгу?
Якщо є бажання можна вибрати іншу карточку з набору «Креатив» та прокоментувати свій стан.
Що дізнались, про що замислились?

Комментариев нет:

Отправить комментарий