четверг, 8 февраля 2018 г.

«Тимбілдинг як складова успішної реалізації концепції» «Нова українська школа»

Сучасний ідеальний учитель. Який він? Який психологічний портрет йому притаманний?

Сьогодні у світі велика увага приділяється саме освіті, пошуку оптимальних шляхів реалізації навчального процесу. Про це та інше йшлося  на психолого-педагогічному семінарі  «Тимбілдинг як складова успішної реалізації концепції» «Нова українська школа» який напередодні відбувся в ЗОШ № 7



Психолог Тетяна Лемешева наголосила на тому що у нашій державі відбуваються значні зміни в системі освіти – упроваджується в життя нова концепція, яка отримала назву «Нова українська школа». У процесі розробки проекту нового державного стандарту  була вироблена «Формула нової української школи». Ця формула має метою реформувати весь навчально-виховний процес, змінити його для покоління Y, Z або «дітей нового тисячоліття». Це нові, гнучкі, креативні учні, які потребують дещо іншого підходу з боку вчителя.
Виконуючі практичні вправи педагоги ще раз переконались: місія вчителя – розкрити і розвинути здібності, таланти дитини на основі впровадження технології тимбілдингу – тобто партнерства між учителем та учнями. Основні принципи партнерства: повага до дитини; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах; діалог-взаємодія; розподілене лідерство, що призводить до горизонтальності зв`язків; соціальне партнерство.
Успіх діяльності кожного навчального закладу забезпечує цілеспрямований колектив однодумців. Тимбілдинг є дуже важливою частиною парадигми сучасної освіти, так як формує високу працездатність її учасників.



Розділ ІІ. Практичний блок

І. Вправа . «Успішна професія –успішний вчитель»
Мета вправи: виявити ієрархію критеріїв для успішної роботи колективу в цілому.
Завдання: з певної кількості критеріїв вибрати найбільш важливий для Вас.
Інструкція: із 9 критеріїв виберіть і відірвіть листочок з критерієм, найбільш важливим для Вас.
1.взаємовиручка
2.висока мотивація до успіху
3.бажання вчитися новому
4.креативність
5.мобільність
6.професіоналізм
7.організованість
8.самореалізація кожного
9.почуття моральної відповідальності
Обговорення:
-         Які критерії Ви вважаєте найважливішими для себе? 
-         Чому саме ці? 
- як ви вважаєте чи важливо щоб в колективі були спільні критерії роботи?Чому це важливо?
ІІ. Вправа «Рухова психогімнастика».
Мета вправи: рефлексія, формування позитивного психологічного клімату в колективі.
Інструкція:  Я запропоную вам серію запитань, ми спробуємо метафорично встановити особливості вашої особистості. Вдумайтесь у зміст образу, визначне який варіант вам ближчий за все, і відповідно до свого вибору, займіть, будь-ласка, місце на ігровому майданчику.
Отже, хто ж ви?
·                   фрак, футболка, військова гімнастерка;
·                   дитина, зріла людина, пенсіонер;
·                   село, місто, столиця;
·                   вода, вогонь, земля;
·                   палатка, квартира, вілла;
·                   табличка з надписом:
-           «стороннім вхід заборонено»;
-           «незабаром повернуся»;
-           «ласкаво просимо»;
·                   табличка з надписом:
-           «так»;
-           «ні»;
-           «можливо»;
·                   велосипед, мотоцикл, мерседес;
·                   минуле, сучасне, майбутнє;
·                   вільний художник, найманий робітник, керівний фірми;
·                   ромашка, піон, троянда;
·                   береза, верба, дуб;
·                   стілець, крісло, диван.
Підсумки: прошу вас відповісти на питання.
1.     Як ви вважаєте навіщо ця вправа?
2.     За яким принципом ви обирали образ? Та переміщалися
3.                Що сподобалось?
4.                Яка відповідь була найбільш проблематичною?
5.                На яке запитання було найлегше дати відповідь?
6.                Чи вдалось вам щось для себе відкрити під час гри?


ІІІ. Вправа «Долоні» На вирізаних долонях написати посередені своє ім’я. Передати сусіду щоб написали який ти.

ІV. Вправа «Розумова психогімнастика».
Мета: активізація творчих здібностей, розумової активності.
Інструкція: Ведучий задає випадкове слово (обов’язково іменник) і придумує запитання, яке починається з цього слова і закінчується обов’язково іменником. Наступний учасник має придумати своє запитання, яке починається з останнього іменника в попередньому реченні. Наприклад:
-                     Діти, чому ви не слухаєте своїх батьків?
-                     Батьки, коли ви здасте гроші?
-                     Гроші, чому ви діваєтесь Бог знає куди, як літом сніг?
-                     Сніг, чому ти випадаєш тільки зимою?
-                     Зима, чому ти поселилась в моєму серці?
-                     Серце, тобі не хочеться любові?
-                     Любов, коли ти прийдеш в мій дім?
Підсумок:
-  «Чи важко було придумувати речення?»;
- «Чому наше оповідання має такий колорит?»;
- «Чи розвиває ця вправа навички командотворення?».

Комментариев нет:

Отправить комментарий